Wdrożenie systemu ERP w firmie Seco/Warwick S.A. w Świebodzinie

  • Drukuj
Projekt wdrożenia systemu ERP w firmie Seco/Warwick S.A. był realizowany w latach 2001–2004. Zakres wdrożenia realizowany przez firmę Converse sp. z o.o. obejmował:
  • analizę wszystkich procesów biznesowych, logistycznych i produkcyjnych zachodzących w
    firmie ze szczególnym uwzględnieniem procesów konstruowania i kalkulacji wyrobu,
  • wspólnie z zarządem przedsiębiorstwa został wypracowany unikalny model monitorowania
    kosztów konstruowania i produkcji wyrobów uwzględniający bilansowanie zasobów ludzkich
    zaangażowanych w realizowane projekty,
  • opracowanie procesu obsługi klienta z uwzględnieniem rejestracji ofert, kontaktów i
    procesu negocjacji nowych projektów z możliwością odtworzenia ich historii,
  • opracowanie systemu klasyfikacji materiałów produkcyjnych, wyrobów, podzespołów i
    usług kooperacyjnych,
  • zaprojektowanie obsługi procesów konstruowania przez ERP, obsługa procesów zarządzania
    dokumentacją konstrukcyjną i rysunkami CAD, rejestracja operacji wykonywanych przez
    konstruktorów, technologów i sprzedawców,
  • analizę i rozliczanie kosztów realizowanych projektów, szacowanie kosztów realizacji nowych
    projektów, porównanie kosztów normatywnych, planowanych i rzeczywistych, analizę
    udziału kosztów danego rodzaju materiału w specyfikacji wyrobu, analizę rentowności,
  • opracowanie i wdrożenie metodyki planowania produkcji (zarządzanie projektami),
    harmonogramowanie przewodników produkcyjnych, bilansowanie zdolności produkcyjnych
    z uwzględnieniem zasobów ludzkich, rejestracja operacji produkcyjnych i montażowych,
  • wdrożenie ERP w obszarach gospodarka materiałowa i magazynowa, zarządzanie przepływem
    materiałów z wykorzystaniem kodów kreskowych, inwentaryzacja magazynów materiałów i
    podzespołów,
  • wdrożenie ERP w obszarze logistyka zaopatrzenia – analiza potrzeb materiałowych z
    dokładnością do oferenta, analiza potrzeb materiałowych operacyjnych i długoterminowych,
    analiza zapotrzebowania na gotówkę pod kątem zamówień materiałowych z dokładnością
    do waluty i dnia zapłaty za fakturę zakupową,
  • wdrożenie systemu rejestracji czasu pracy, systemu kadrowo-płacowego,
    systemu finansowo księgowego.