Wdrożenie systemu ERP w firmie Steinpol OK Meble Sp. z o.o. w Zielonej Górze

  • Drukuj
Od 1997 roku firma Converse sp. z o. o. zajmowała się kompleksową obsługą firmy Steinpol OK Meble sp. z o.o. (w latach 1999 – 2004 również firmy Steinpol sp. z o.o. w Rzepinie). Projekt wdrożenia systemu niemieckiej firmy MBI realizowany był w firmie Steinpol OK Meble Sp. z o.o. w latach 2003-2006. Realizowane zadania obejmowały następujące działania i obszary:
  • budowa infrastruktury teleinformatycznej i konfiguracja serwerów,
  • analiza procesów informacyjno decyzyjnych, produkcyjnych i logistycznych,
  • przygotowanie migracji danych ze poprzedniego systemu informatycznego ADATA,
  • techniczne przygotowanie produkcji – specyfikacje konstrukcyjne wyrobów z uwzględnieniem
    wariantów (kolory tkanin, rodzaje nóżek, poduszek, wybarwienia podłokietników, itd.),
    budowa i konfiguracja tablic decyzyjnych dla wariantów konstrukcyjnych wyrobów,
  • wdrożenie ERP w obszarze sprzedaż i logistyka dystrybucji – planowanie realizacji zleceń
    sprzedaży, planowanie tur transportowych, optymalizacja kosztów transportu obcego,
    obsługa reklamacji, fakturowanie wyrobów, analizy sprzedaży, rabatowanie, bonusy,
    rozliczanie różnic kursowych,
  • wdrożenie ERP dla potrzeb planowania i sterowania produkcją - harmonogramowanie zleceń
    produkcyjnych, obieg dokumentów w obszarze produkcji, rejestracja przepływu produkcji przy
    pomocy kodów kreskowych w krajalni, szwalni i tapicerni, rejestracja przyjęcia wyrobów
    gotowych do magazynu,
  • gospodarka magazynowa i materiałowa – rejestracja obrotu materiałowego, rozliczanie
    materiałów produkcyjnych i pomocniczych, obsługa inwentaryzacji materiałów, wyrobów
    gotowych i produkcji w toku,
  • logistyka zaopatrzenia – planowanie dostaw tkanin obiciowych, planowanie dostaw
    materiałów i podzespołów z kooperacji, obsługa reklamacji dostaw.